leden GLD en EP.

New to the forum and/or to the Green Liberal Democrats? Introduce yourself here and get access to our national HQ subforum! (http://www.erepublik.com/en/party/green ... rats-341/1)

Moderator: Mods GLD

leden GLD en EP.

Postby lyondell on Sat 24 Apr 2010, 14:55

Ik lees veel dat (we) meer mensen willen hebben om erepublik te spelen. Dat we meer mensen gaan uitnodigen enzovoort. Dat is uiteraard niet verkeerd en niks mis mee. En we hebben een x aantal mensen in onze party en vragen steeds meer mensen in onze party.

Maar wat ik me een beetje afvraag, en misschien heb ik het wel verkeerd dus is dit stuk tevens ook een vraag, HOEVEEL leden van erepublik, en ik gebruik niet voor niks het woord leden, spelen Erepublik ook daadwerkelijk. En hoeveel spelers spelen erepublik dagelijks of in iedergeval genoeg om in leven te blijven. En de volgende vraag is hoeveel zitten er daarvan in de party? Het is leuk dat die goals van 5% meer citizen er zijn. Maar hoeveel procent blijft daarvan ook daadwerkelijk het spel spelen. Als er van die 5% maar een halve procent blijft spelen heb je eigenlijk die 5% niet gehaald. Je moet dus eigenlijk in dat voorbeeld 10 keer zo veel meer mensen uitnodigen om je daadwerkelijke doel te behalen.

Toen ik voor het eerst begon met EP te spelen in 1687 begon ik maar met werken en die tutorial te doorlopen en een beetje die hints te volgen. Maar ik kende niemand. Geen vrienden behalve die zure admin die 1 keer wat stuurt. Er moet denk ik meer mogelijkheden zijn om vrienden kring op te bouwen en zo mensen ook aan te moedigen om het spel te spelen. Misschien maakt het dit ook wat leuker. En dan hoeven het niet persee allemaal leden te zijn van iets of een bepaalde party want we zijn tenslotte allemaal citizens of EP.

* Dus meer socialiteit. Meer community. Meer plezier.

MVG lyondell
lyondell

Party: LSD

Re: leden GLD en EP.

Postby Pander Sols on Thu 29 Apr 2010, 11:50

Hoi lyondell!

Ik weet niet precies hoeveel citizens precies actief zijn hier op het forum en op IRC, maar het is (natuurlijk) maar een heel klein percentage van de daadwerkelijke bevolking. De laatste maanden groeit het aantal bovenactieve leden wel een beetje, maar er stoppen er uiteraard ook altijd wel een paar. Met eRep is het een beetje alles of niets; als je alleen ingame dagelijks een paar klikjes doet, blijft het spel vrij saai en geven mensen doorgaans na een poosje weer op. De actievelingen onder ons blijven veel langer hangen, maar voor hun geldt: hoe actiever je word, hoe meer tijd er in gaat zitten en daar moet je ook maar net zin in hebben natuurlijk.

Vrienden maak je door een partij te joinen, een beetje mee te ouwehoeren op het forum of op IRC, reageren op elkaar artikelen enz. Gewoonlijk heb je ook echt niet alleen vrienden van binnen je eigen partij. Zeker omdat de actieve ledenbasis vrij klein is, raak je al snel bevriend met de meeste andere leden. Partijvoorkeur of nationaliteit is dan ineens minder belangrijk.

Wat betreft het uitnodigen van mensen; dit is altijd zeer moeilijk gebleken, maar soms lukt het wel eens en met name andere landen als Polen, Servie en Brazilie hebben enorme 'baby-booms' meegemaakt. In NL zijn er ook tal van plannen, maar tot op heden is er nog niet echt iets van de grond gekomen. Als je geintereseerd bent om een handje te helpen, geef dan even een gil op het GLD forum of spreek iemand aan op IRC. Er zijn zat mogelijkheden :)
Pander Sols

Postby Matt_Johnson on Thu 29 Apr 2010, 23:42

Meer community is meestal gewoon lastig te regelen. We linken door naar het forum, naar de IRC, maar als nieuweling is het lastig om er een beetje in te komen. De partijen helpen al wel wat, voor de rest denk ik dat het eigenlijk vrij goed geregeld is. Ik heb nog geen land gezien met betere ideeën.

Verder stelt een dt fout van ons talenwonder me een beetje teleur. Maar goed dat we Engels praten, is dat probleem ook gelijk de wereld uit.
Last edited by Matt_Johnson on Thu 29 Apr 2010, 23:43, edited 1 time in total.
Image
Vice President of the Green Liberal Democrats
Co-owner of BV Mundus
Matt_Johnson

Party: GLD

Postby lyondell on Wed 05 May 2010, 14:12

Hmm.

Nou ik denk dat dat facebook best wel eens zijn vruchten kan afwerpen betreft het werven van leden. Ook hyves kan hulp bieden. Af en toe maak ik wel eens reclame op facebook, maar de meeste mensen die vrienden zijn op facebook zijn yanken. Dus schiet niet echt op.
Met hyves kan je makkelijk kettingbrieven versturen. Maarja hoop mensen gooien ze gelijk weg of lezen het niet.

Jah tijd is inderdaad een belangrijk factor. Ik zit soms wat dingen te lezen op EP maar ik heb helaas gewoon wat moeite met engels. Dus daar zit al wat tijd in. Uiteraard helpt het wel om zo op deze manier beter engels onder de knie te krijgen. Hahah misschien een idee om Erepublik te spelen op de basisschool om zo beter engels te leren.

Maar hoeveel mensen kennen Erepublik?? Niet veel.
En wat zijn de mogelijkheden. Het 3 klik systeem van veel mensen is natuurlijk saai. Misschien moeten er meer doelen en missies zijn die de mensen individueel kunnen doen. Je hebt natuurlijk al die 30 dagen achter elkaar werken. Maar van dat soort dingen nog wat extra dingen. Hou je welness 30 dagen boven de 90 bijvoorbeeld. Of vecht zoveel in de zelfde oorlog. Noem maar iets. Er zijn vast wel meer dingen te verzinnen. Zodat er meer te doen is. En dat de mensen zo extra exp kunnen verdienen.
Maar dit soort dingen moeten wel van boven komen en kunnen wij verder weinig aan doen. EN zo komen we ook op een belangrijk punt. Uiteindelijk komer er gewoon geen mensen meer bij omdat er te weinig te doen is ook al maken we nog zo veel reclame.

Dus kortweg... Meer te doen, meer mensen.

MVG lyondell
lyondell

Postby Matt_Johnson on Thu 06 May 2010, 15:19

Of gewoon rustig wachten op V2.

Zelf harder werken aan community en dergelijke is leuk, maar dan zijn er wel concrete plannen nodig. We hebben al een heel forum staan, een tamelijk goed lopende IRC. Wat sugereer jij dat we er aan uitbereiden dan?
Last edited by Matt_Johnson on Thu 06 May 2010, 15:22, edited 1 time in total.
Image
Vice President of the Green Liberal Democrats
Co-owner of BV Mundus
Matt_Johnson

Party: GLD

Postby lyondell on Thu 06 May 2010, 17:12

Bijvoorbeeld dat we met zijn allen reclame maken via facebook bijvoorbeeld of via hyves. Zet in die reclame een ondertoon voor GLD. Laat GLD lijken op een echte party. Wek op die manier de nieuwsgierigheid. Vertel bijvoorbeeld welke oorlog er momenteel gaande is en vraag om hun hulp.
Er zijn hier vast wel een aantel mensen die een goed verhaal in elkaar kunnen zetten om dat te verspreiden vie het internet.

MVG
lyondell

Return to Green Liberal Democrats