Ik lees veel dat (we) meer mensen willen hebben om erepublik te spelen. Dat we meer mensen gaan uitnodigen enzovoort. Dat is uiteraard niet verkeerd en niks mis mee. En we hebben een x aantal mensen in onze party en vragen steeds meer mensen in onze party.
Maar wat ik me een beetje afvraag, en misschien heb ik het wel verkeerd dus is dit stuk tevens ook een vraag, HOEVEEL leden van erepublik, en ik gebruik niet voor niks het woord leden, spelen Erepublik ook daadwerkelijk. En hoeveel spelers spelen erepublik dagelijks of in iedergeval genoeg om in leven te blijven. En de volgende vraag is hoeveel zitten er daarvan in de party? Het is leuk dat die goals van 5% meer citizen er zijn. Maar hoeveel procent blijft daarvan ook daadwerkelijk het spel spelen. Als er van die 5% maar een halve procent blijft spelen heb je eigenlijk die 5% niet gehaald. Je moet dus eigenlijk in dat voorbeeld 10 keer zo veel meer mensen uitnodigen om je daadwerkelijke doel te behalen.
Toen ik voor het eerst begon met EP te spelen in 1687 begon ik maar met werken en die tutorial te doorlopen en een beetje die hints te volgen. Maar ik kende niemand. Geen vrienden behalve die zure admin die 1 keer wat stuurt. Er moet denk ik meer mogelijkheden zijn om vrienden kring op te bouwen en zo mensen ook aan te moedigen om het spel te spelen. Misschien maakt het dit ook wat leuker. En dan hoeven het niet persee allemaal leden te zijn van iets of een bepaalde party want we zijn tenslotte allemaal citizens of EP.
* Dus meer socialiteit. Meer community. Meer plezier.
MVG lyondell